Vergeet de M3, hier is de G-Power M340i - Autoblog.nl

2022-05-27 19:53:09 By : Ms. lissa liao

Auteur: machielvdd , gepost 21 april 2020 om 19:00 – 25 Reacties

Zit je niet te wachten op een M3 met een grote muil? Dan is hier je alternatief.

Het design van de nieuwe M3 is nog niet eens onthuld of het is al behoorlijk controversieel. Er zijn dus wellicht potentiële klanten die nu al afgehaakt zijn. Er is echter een alternatief in de vorm van de 374 pk sterke M340i. Wat nu als je die weer te tam vindt? G-Power helpt je uit de brand.

G-Power heeft het druk de laatste tijd. Onlangs lieten we al hun extreem sterke M8 en de zo mogelijk nog sterkere M5. Deze keer hebben we iets minder extreem nieuws, dat echter niet minder interessant is. G-Power heeft namelijk de M340i onder handen genomen.

Standaard heeft de M340i 374 pk en 500 Nm koppel. G-Power heeft tuning op drie verschillende niveaus. Het meest bescheiden pakket is goed voor 420 pk en 600 Nm koppel. Als je daar nog een schepje bovenop doet kom je uit op 470 pk en 650 Nm. Is er nog meer uit te halen? Jazeker, de topversie produceert maar liefst 510 pk en 690 Nm. Dat is flink meer dan de laatste M3 en – zoals G-Power fijntjes opmerkt – zelfs meer dan de M4 GTS.

Ook voor bijbehorende optische upgrades kun je bij G-Power terecht. Met het roestvrijstalen uitlaatsysteem van de tuner en het spoilerlipje heeft de G-Power M340i van de achterkant al veel weg van een M3. Als je dat nodig vindt kun je ook nog voor 20 inch velgen en striping gaan. En het leuke is: de Touring kan net zo goed een behandeling van G-Power krijgen.

Tot slot: wat kost zo’n upgrade? Voor 420 pk betaal je €1.696, 470 pk kost €1.995 en 510 pk €2.450. Dat is alleen de software-update. 470 pk is alleen mogelijk in combinatie met een downpipe (€2.250) en een RVS uitlaatsysteem (€3.972). Om de 510 pk te halen moet je daar nog een turbocharger (€3.390) bij bestellen. De rest van je budget kun je besteden aan optische tuning. Of niet, dan heb je een mooie sleeper.

3-serie, BMW, g-power, g20, M340i, tuning

Zo, dat zijn schappelijke prijzen. Zeker als touring lijkt het mij best wel een leuke auto

@ty5500: noem een downpipe van 2250 euro en een simpele remap van 1995 euro maar schappelijk…

Heb blijkbaar de helft van de kosten gemist

@ty5500: ik vrees ervoor ja, 510pk totaal kom je op 12k. Maar goed, een 340i + 12k is nog geen M3 qua prijs…

@mp014: en jaaaaa doe mij dan toch maar de Alpina B3! Zooooo mooi

@mp014: 510 pk, Gulia Q heeft er ook 510 toch? Toeval?

11500 euro voor de stage 3 lijkt me nu toch ook niet weinig. Met werk, een bodykit en velgen erbij zit je al gauw boven de 20k. Daar koop je ook al een leuke auto van. Of als je in hoerenbeurten telt, meer dan 100 keer!!

@cossiekiller: doe een demo auto plus deze upgrades plus een kleine 10k er bij en je zit nog niet aan de prijs van een nieuwe M3 of Giulia QV

Netjes. Niet de optische toestanden, die geven de auto een hoog tokkie-gehalte. Maar de power upgrades zijn cool. Persoonlijk liever een Alpina touring

Leuk maar dit is gewoon een power upgrade, een m3 lijkt me om meer te draaien als dat

“Voor 420 pk betaal je €1.696, 470 pk kost €1.995 en 510 pk €2.450. Dat is alleen de software-update. 470 pk is alleen mogelijk in combinatie met een downpipe (€2.250) en een RVS uitlaatsysteem (€3.972). Om de 510 pk te halen moet je daar nog een turbocharger (€3.390) bij bestellen.”

Dus voor 470pk betaal je 8217 euro. En voor 510pk betaal je 11.607.

Prachtige upgrade voor de M340i, echter dan heb ik liever een originele Brabus.

@barry355gtb: Ik heb liever een 250GT SWB…

@skinny058: dat wil iedereen wel dacht ik zo :-)

GPower 510pk 690nm. 66.550 euro (zonder korting) + 12.062 euro = 78612 euro

Alpina geeft 462pk en 700nm en zet je zonder opties 81.250 euro terug. Alpina heeft wel paar upgrades aan interieur.

@w0ut: de 340 begint bij 76.000 euro en dan de rest nog. En met 76k moeten er nog opties op, komt nog wel wat bij vrees ik

Het zijn de Belgische prijzen. De bedoeling was om te vergelijken, En inderdaad in NL moet je er nog bpm bijtellen. Al vermoed ik dat die niet veel gaat verschillen bij deze twee.

De standaard (BMW) uitrustig van de Alpina en de 340i is volgens mij hetzelfde. Alpina heeft wat wegligging tweaks en betere remmen.

@w0ut: op een Alpina zit geen m pakket, dus liever deze

Alpina heeft toch standaard een M pakket op de B3, niet? Of het lijkt er toch heel sterk op. Het is heel zeker niet de de looks van de standaard 3-reeks.

Alpina gebruikt in de B3 het S58 blok van de komende M3 en huidige X3/4M lijkt mij toch een betere oplossing dan deze B58 op te voeren.

Niet alleen het interieur maar ook de schokdemping, stuurinrichting en het uitlaatsysteem is aangepast bij de B3.

@w0ut: Die Alpina prijs is op Duitse platen ;)

Lange tijd getwijfeld tussen verschillende stations, maar uiteindelijk lijkt de 340i touring het toch te gaan winnen. Helemaal met zo’n pakketje erop…

En dan nu de hamvraag, deze, wachten op een M3, of gaan voor de Alpina?

Dit soort artikelen zou zoveel beter zijn met klikbare foto’s naar groot formaat. (zoals bv op autoweek)

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

© 2004 – 2022 Autoblog · Powered by Truer than North