De nieuwe BMW 760i en 760Li - Autoblog.nl

2022-05-29 01:46:36 By : Mr. Andy Ma

Auteur: Dennis , gepost 9 april 2009 om 08:51 – 87 Reacties

Eind deze maand wordt de autoshow van Shanghai gehouden. Daar zal BMW de 760i presenteren en omdat de kleine Chinezen zo dol zijn op verlengde modellen, neemt BMW ook een verlengd exemplaar mee. Onder de motorkap van de 760(L)i ronkt een niet kinderachtige V12 met twinturbo.

Misschien vraag je je af waarom juist Chinezen zo verzot zijn op LWB modellen. Ik heb mij laten vertellen dat men in China gemiddeld vaker dan in andere landen een chauffeur heeft. Een chauffeur kost daar namelijk niet zoveel, maar dat ter zijde.

De 6,0 liter grote twinturbo V12 levert 544pk en 750Nm koppel. Daarmee komt het enorme vlaggenschip behoorlijk van z’n plaats. In 4,6 seconden wordt de 100 km/u aangetikt en de top is begrensd op 250 km/u. Het verbruik van 13 liter per 100 km is dan niet eens schrikbarend. De auto komt er dus in twee maten: 760i met een lengte van 5,07 meter en de 760Li met een lengte van 5,21 meter. De CO2 uitstoot van de 760i is 299 gram per kilometer en de Li stoot 303 gram uit per kilometer.

Verder is de auto uitgerust met zaken als Climate Control met 4 zones, Navigatie, Cruise Control die automatisch remt, Parkeerhulp met camera, Lane Warning en Land Departure System, Night Vision, Head up display, Dynamic Damping Control (luchtvering die zichzelf afstelt) en Automatic Soft Close op de deuren.

Met de nieuwe BMW 760i en BMW 760Li introduceert BMW de meest exclusieve uitvoeringen van het topmodel, de vorig jaar gelanceerde BMW 7 Serie. Centraal staan onbegrensd comfort en een superieure dynamiek. Beide versies worden aangedreven door een nieuwe twaalfcilinder motor met onder meer twee turbo’s en directe benzine-injectie. De ingenieurs ontwikkelden tevens een BMW primeur: een automaat met acht versnellingen. Het resultaat kent zijn gelijke niet als het gaat om luxe, prestaties en rijdynamiek.

Het hart van de BMW 760i en de veertien centimeter langere BMW 760Li is een geheel nieuw ontwikkelde aluminium twaalfcilinder motor met een inhoud van 5.792 cm3. De krachtbron levert 400 kW/544 pk bij 5.000 t/min – 22% meer dan de vorige versie met dezelfde cilinderinhoud. Het koppel bedraagt 750 Nm van 1.500 tot 5.000 t/min. De maximale trekkracht ligt 25% hoger dan dat van het vorige model en is al bij 1500 t/min beschikbaar.

Net zo belangrijk als vermogen en koppel is de wijze waarop de motor zijn kracht ontplooit. Zelfs de kleinste beweging van het gaspedaal resulteert in een directe respons. Dat de twaalfcilinder zo snel reageert, is te danken aan onder meer de Twin Turbo technologie, de VANOS-nokkenasverstelling en de High Precision Injection (directe benzine-injectie, 200 bar). De gunstige blokhoek van 600 en de stijve maar lichtgewicht aluminium constructie minimaliseren trillingen. Met deze motor demonstreert BMW dat imposante prestaties uitstekend samengaan met onbegrensde verfijning en bij stationair toerental zelfs een oorverdovende stilte.

De BMW 760i en de BMW 760Li profiteren van EfficientDynamics – systemen die het verbruik en de uitstoot reduceren en ervoor zorgen dat meer motorvermogen beschikbaar is voor de rijprestaties. EfficientDynamics omvat onder meer Brake Energy Regeneration voor het opladen van de accu’s door het remmen, elektrische pompen voor het koelsysteem en een oliepomp die het volume aanpast aan de omstandigheden. Hierdoor vergen deze systemen minder energie, wat het verbruik verlaagt en de prestaties verbetert.

Traditioneel bekleedt de twaalfcilinder wereldwijd een speciale status, die geen gelijke kent bij motoren met andere configuraties. De twaalfcilinder vertegenwoordigt het hoogste niveau van innovatie en motorentechnologie en rechtvaardigt deze positie door de unieke eigenschappen die alleen dit motorconcept kan bieden.

Een compleet nieuw ontwikkelde automaat met acht versnellingen brengt de aandrijfkrachten over op de achterwielen. Het is de eerste keer dat BMW een achttrapsautomaat levert. De techniek ervan is ontwikkeld in samenwerking met specialist ZF Friedrichshafen AG.

De nieuwe motor en transmissie maken het mogelijk de hoogste versnelling veel vaker te benutten bij een laag toerental. Dat vergroot de efficiency en benadrukt het verfijnde, soepele karakter van de motor en harmoniseert daarmee met de EfficientDynamics strategie. De kleine stappen tussen de versnellingen en de zeer korte schakeltijden betekenen dat een ononderbroken, soepele acceleratie op afroep beschikbaar is.

De topsnelheid van de BMW 760i en BMW 760Li is begrensd op 250 km/u. De sprint van stilstand naar honderd kilometer per uur neemt 4,6 tellen in beslag. Het verbruik in de EU-testcyclus komt uit op 12,9 liter (gecombineerd) voor de BMW 760i en 13,0 liter voor de BMW 760Li. Daarmee is de auto ondanks het aanzienlijk hogere prestatiepotentieel circa 4,5% zuiniger dan zijn voorganger. Beide modellen voldoen aan de EURO-5 emissienorm, die later dit jaar van kracht wordt. De CO2 uitstoot bedraagt 299 gr/km.

Passend bij het prestatiepotentieel en het luxueuze karakter zijn de twee topmodellen standaard voorzien van Dynamic Driving Control, inclusief Dynamic Damping Control en Servotronic. Met een knop op de middenconsole selecteert de bestuurder de gewenste instellingen voor onderstel, motor, besturing en transmissie. Dynamic Drive gaat actief het overhellen van de carrosserie tegen, wat ten goede komt aan het comfort. De BMW 760Li is standaard uitgerust met luchtvering op de achteras met automatische regeling van de carrosseriehoogte.

Het vlaggenschip van BMW is voorzien van een uitrusting die past bij zijn status. Automatische klimaatregeling met vier zones is standaard, evenals cruisecontrol met remfunctie en Automatic Soft Close voor het dichttrekken van de portieren en de kofferklep.

Net als de andere uitvoeringen van de BMW 7 Serie zijn de twee nieuwe uitvoeringen leverbaar met Integral Active Steering, waarbij de achterwielen mee- of tegensturen afhankelijk van de snelheid. Dit zorgt onder meer voor meer stabiliteit en veel meer comfort achterin tijdens het rijden op de snelweg. Daarnaast vergemakkelijkt het systeem het manoeuvreren dankzij de kortere draaicirkel. De uitrusting is uit te breiden met onder meer Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Active Cruise Control met Stop-&-Go-functie, BMW Night Vision, BMW Head-Up Display en Side View. Het zijn stuk voor stuk systemen die de bestuurder actief ondersteunen en informeren, wat de veiligheid en het rijplezier vergroot.

In lijn met het gedistingeerde karakter zijn er slechts enkele uiterlijke kenmerken waaraan de BMW 760i en BMW 760Li herkenbaar zijn. Zoals de grotere chromen rand rond de grille en de iets verder naar voren stekende lamellen in de grille. De lichtmetalen 19-inchwielen zijn exclusief voor de twee topuitvoeringen ontworpen. Veelzeggend zijn de V12-logo’s in de flanken bij het knipperlicht en de twee vierkante uitlaateinden met ertussen een chromen strip. De BMW 760Li valt vanzelfsprekend iets meer op door de veertien centimeter langere wielbasis. De extra ruimte die hierdoor ontstaat, komt geheel ten goede aan de achterpassagiers.

Roestvrij staal, alcantara, nappa en wortelnotenhout

Het interieur van de BMW 760i en BMW 760Li ademt elegante exclusiviteit – al vanaf het moment dat het portier geopend wordt. De roestvrijstalen dorpelbekleding heeft een verlicht V12-logo. Het nappaleer met fraai afgewerkte stiksels op het instrumentenpaneel illustreert de gedistingeerde sportiviteit. Voor de hemelbekleding en de zonnekleppen selecteerde BMW alcantara. Fraaie wortelnotenhouten inzetstukken completeren het elegante interieur van de BMW 760i en BMW 760Li.

Met de lancering van de BMW 760i en 760Li laat BMW opnieuw zien hoe grensverleggende techniek, een exclusieve uitstraling en discrete luxe perfect kunnen samenvloeien. De beide uitvoeringen van BMW’s vlaggenschip zijn vanaf dit najaar in Nederland leverbaar.

wat een vermogen weer.. Alles bij BMW is tegenwoordig ruim 500 pk.

4.6 sec naar de 100. Dat ding lijkt wel een supercar, maar dan in het groot! Ik ben erg te spreken over het resultaat, want dat mag er zijn. Die 4 uitlaten staan ‘em zeer goed! Nu afwachten tot ik deze kan spotten :) Chapeau, BMW!

Dat is behoorlijk snel voor zo’n zware wagen! Leuke eindpijpjes trouwens.

Yeah eindelijk! mijn pa staat al op het lijstje om te gaan proefrijden :-)

lelijk gedrocht…BAH! jammer dat ze bij BMW totaal niet op styling letten…zonde

Hoewel BMW mij de laatste jaren niet meer kon bekoren, is dit een droom van een luxesedan.. En wat een prachtig interieur, echter zou ik hem zeker nooit in het beige met bruin wortelnotenhout nemen. Geef mij dan maar een zwart interier..

@Martijn; dat is is onzin en dat weet je zelf ook.

Je kan hem niet mooi vinden, maar dat feit alleen al geeft al aan dat er wel styling aan is gebeurd.

Trouwens; alles is ‘gestyled’, zelfs je saaie kantoormok

Mooie auto, totdat je die neus ziet.

Het is als een vrouw met het lichaam van Shakira en het hoofd van een iemand met een mislukte facelift.

Opmerking: het is Lane Departure Warning en Soft Close Automatic…

Zo, mooie “lexus-look” afwerking van de uitlaten :mrgreen:

Toen lexus dit bij de LS toepaste was niemand daarover te spreken en nu moet het in een keer mooi wezen omdat het een BMW is? Ik heb verder niks tegen BMW, dit is weer een zeer mooie auto, die absoluut geen horizonvervuiling is :D

in autoweek staat duidelijk andere gegevens ?????

Chinezen zijn dol op biege/bruin en dat soort kleuren. Kijk maar eens naar de vrouwen, dragen vaak van die vieze vlees kleurige bejaardepanties… bleh

De nieren zijn nog steeds disproportioneel groot. Verder mooie auto.

Ongeloofelijk. V12 met Turbo’s, 540pk en als nog minder uitstoot dan de M3 handbak. Alleen God weet wat de M-afdeling wel niet uit deze blok haalt als ze er een soort M7 van maken.

Land departure system? krijg je dan ook van je auto een smsje dat je welkom bent in belgië, duitsland of waar dan ook?

Holy &$*# 4.6 seconden naar de 100…. nice! en uitstoot van 299 gram !!! achievement! volgens mij heeft geen enkele auto aangedreven door een biturbo V12 dit….(denk ik) als ze nou iets kunnen doen om de uitstoot van alle auto’s naar 100 -150 gram te brengen kunnen we de groene mensjes eens pesten.

Dat is dus echt onzin, want audi voert dit soort afgemaakte uitlaat al jaren bij de A8 W12..en daarbij heb ik nog nooit negatieve opmerkingen gehoord over de uitlaten van de lexus..

En deze bmw is gewoon echt dik, meer kun je er niet van maken..of je hem mooi vindt of niet, hij blijft lekker dik.

Mare dit soort auto laat je toch niet alleen door een chauffeur rijden, een beetje zonde..

Ik ben het eens met BenjaminVl, voor mij is de hele achterzijde een rip-off van Lexus.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is…

Als regent in dit land wil ik deze!

Hij blijft wel fugly though, beetje lexus style achterkant, met een senioren sausje.

Ik denk dat Jan-Peter Balkenende, samen met BMWMPOWER en CSL de grootste BMW fanboy ever, wel blij is met die land departure warning….:mrgreen:

fantastische moter alleen de looks zijn een beetje aziatisch

Heb deze auto zien staan op de AutoRAI. Ik zou niet willen zeggen dat ie zo lelijk is als de Fiat Multipla, maar het komt er toch wel akelig dichtbij. De auto is zo uit verhouding, wat dachten ze bij BMW? Ik vind een 7-serie ook niet echt bij het dynamische BMW passen, het is gewoon te log. Mensen kunnen beter een Mercedes S-klasse kopen, dat heeft meer stijl. Ik ben zelf best wel fan van BMW maar, ze moeten gewoon weten waar ze staan.

Bah, die uitlaten, lelijk… Net als de nieuwe S-klasse trouwens. Hopen dat Audi het wel een beetje normaal houdt met hun nieuwe A8 straks.

Zal wel schelen of de auto wit is (past niet bij een auto in die klasse vind ik) of dat hij een donkere kleur heeft (donkergrijs/-blauw of zwart).

@babbaloerie Dat noemen wij een PLORK

Die pook voor de automatische transmissie vind ik maar een onding…geef mij maar de ouderwetse automaat…verder mooie wagen

Deze auto is procentueel gezien misschien vervuilend, maar als je ziet hoeveel er gemaakt gaan worden is de citroen C1 zelfs veel vervuilender. En uiteindelijk gaat het om de absolute cijfers en niet om die procentjes per auto

Land Departure System: dat is voor als je met je 760i per ongeluk het gaspedaal ietjes te ver indrukt en je de ongelimiteerde wereld van de autobahn dreigt te verlaten. Je krijgt een waarschuwingsbliepje die je zegt: kijk uit, in het volgende land mag u slechts 20% van uw maximale vermoegn gebruiken… weet u zeker dat u 120 wil gaan rijden?

ik vind alles best, als ik maar kan instellen hoe hard de stoel gaat trillen!

Als je trouwens met back door de foto’s scrollt, moet je bijna huilen hoe mooi die techniek tegenwoordig is. Ieder uitlaatpijpje dubbelwandig om warmteverliezen voor de cat te voorkomen, en ga zo maar door. Ongelofelijk! Geen reverse flow trouwens op deze motor, want blokhoek is te klein daarvoor.

En denk ik ook, met een electromotor zou het leven een stuk simpeler kunnen zijn. Als de batterijen voor weinig te koop zijn, rijden we allemaal in een 7 :-) Gratis, op onze eigen zonnecellendakstroom.

zozo, 750Nm trekkracht. niet slecht maar helaas nog niet de waarden van Mercedes Benz. wel jammer dat ze er niet een volle 6 liter van hebben gemaakt. nu blijven ze plakken bij 5.8 liter. die 200ccm is wel het verschil ten op zichte van de MB 6 liter twin turbo. qua peekaa’s ontlopen ze elkaar niet eens zoveel maar ik hoop wel dat BMW het gewicht binnen de perken heeft weten te houden. het liefst onder de 2200kilo. wel een erg gave motortechniek. heeft deze de turbo’s ook weer tussen de cylinderbanken liggen, zoals bij de 4.4 V8 twin turbo? of zitten ze hier gewoon aan de buitenkant van het blok!?

@ Roy, stond de V12 versie op de RAI. heb ik niet gezien. zal wel er overheen hebben gekeken.

Een CO2 uitstoot van 299gram/km is gewoon zeer netjes met een 6,0 V12. Onze 1,3 2 schijfs heeft bijna dezelfde uitstoot(284) met veel minder vermogen, koppel en gewicht.

Voor de rest.. Prachtige auto voor zijn doelgroep.

Ook een prachtige auto voor de geduldige mens. Afschrijven zal wel weer harder dan het brandstofverbruik gaan.

No disrespect voor de 65AMG’s. Die hebben gewoon te veel koppel voor het mooie. Zo bangelijk veel koppel is bijna niet bruikbaar in lage versnelling. Binnen 100 meter nieuwe banden aanschaffen behoort tot de mogelijkheden. Dat koppel is niet voor niks begrenst.

Ik denk dat 750Nm net wat beter op de weg gezet kan worden. ;)

Deze auto zei me eigelijk al weinig, maar sinds ik de nieuwe S-klasse heb gezien gisteren zegt me deze auto al helemaal niets meer. De auto heeft gewoon niet de klasse van de S(600)-klasse vind ik. Wel moet ik credits geven aan de efficiëntie van de BMW’se motoren.

Heerlijk!! Kan niet wachten om er in te rijden. Echt een enorme verbetering t.o.v. het vorige model. Niet alleen qua looks, maar zeker ook technisch gezien.

Hebbe hebbe… Laat maar komen 8)

nou , aan luxe niets te wensen over gelaten… maar wel lang en breed zo’n 7, in de stad echt niet leuk om parkeerplaatsen te vinden!

chippen naar >700pk die handel, begrenzer eraf, en gaan…. ;)

5,21 m is eigenlijk een stuk minder dan ik zou verwachten. Sta er nu maar bij stil… onze Impala meet 5,35 m en ik vind dat eigenlijk niet eens zo’n grote auto (terwijl hij dat wel is natuurlijk).

Nuja, lijkt me een heerlijke machine… Dit kan wel eens de laatste BMW V12 worden.

Heb niet zoveel met BMW, Maar de nieuwe 7 is toch wel erg mooi!

@ Roy en Rider, er stond een 740 op de Rai. Anders had dit artikel al wel VOOR de Rai op Autoblog gestaan.

Mooie auto, die je straks weer met 10-tallen tegelijk door Londen ziet rijden. En bijna allemaal Li versies.

Maar ik ben toch meer fan van de A8. Heb zelf een keer in een full option S8 gestuurd en dat rijdt echt bizar lekker. Een stuk beschaafder en ingetogener dan een S-klasse en een 7 serie.

@Sven: Nee, Lane. Dat wil zeggen:Rijbaan. Is het nu logischer?

Doe mij deze maar als limootje om op mn feestje te komen. Een Maybach zou niet misstaan, maar deze staat gewoon goed.

Goedzo BMW!! Vast een uber lekker en soepel blok die biturbo V12, en in 4,6 seconden op de 100!!! O.O Gaat de goeie kant weer op zo, hoop dat Audi en VW ook met een hagelnieuw twaalfcilinderblok komen! Er rijdt al maanden een zwarte 7-serie bij ons voor de deur langs en ik vind het een topbak!

Jij mag uiteraard A8 fan zijn, maar toch begrijp ik niet wat mensen daar zo bijzonder aan vinden. Ik vind het namelijk helemaal niet fijn dat een auto van een merk dat pretendeert sportief te zijn bij een snel genomen bocht enorm over z’n voorwielen wegglijdt. BMW neemt de 50/50 regel qua gewichtsverdeling tenminste nog serieus waardoor de balans alleen al op een eenzaam hoog niveau staat. Dat i.c.m. achterwielaandrijving… Need I say more?

Ik heb recentelijk mogen rijden met zowel de nieuwe S-klasse, A8 en 7 Serie en daar kwam duidelijk naar voren dat er geen betere rijderslimo (sportief) is dan de BMW 7 Serie. En dat er geen betere limo is om achterin te zitten (comfort) dan de S klasse. De A8 was weer een typisch gevalletje geen vlees geen vis. Je voelt niets in het stuur, geen balans in het chassis, hij deed eigenlijk niets echt goed behalve accelereren. Er stond ook nog een vorig model 7 ter vergelijking. Zelfs die goeie ouwe lelijke 7 deed alles beter dan de A8. Maar goed, smaken verschillen kennelijk.

Wat betreft deze 760i, is het nou een 6 liter of een 5.8?, staat technisch wel op eenzame hoogte…

4.6 naar de 100? Das tog net zo snel als een R8 (wel de V8 versie..). Hele knappe prestatie met een maat boot auto zo snel te acceleren! Vind de neus tikkeltje te vrouwelijk maar voor de rest mag ie er zeker wezen! Keep on the good work BMW.

vind die eindpijpen dus echt lelijk.. vind de ovale amg pijpen dus 100 keer beter dan dit.. verder een dikke auto natuurlijk! vind bmw wel grote vooruitgang hebben, vooral de nieuwe m3!

als ik geld had voor zon auto zou ik een s klasse kopen..

@Jeroen: Dan maken we een BMW 76i /////AMG. Ideetje voor de heren.

What the… van o naar 100 in 4,6sec!! Dit ding trekt alle M-modellen eruit op de M6 na dan. Wel een lekker ding hoor!

Toen ik de 7-serie gister in een blauw/zilvere kleur zag stond ik even versteld! echt een klasse bak! Hij lijkt ook nog eens redelijk compact, zeker vergeleken met de vorrige 7! hulde voor BMW dat ze in deze tijd nog een V12 versie uitbrengen! Dat wit staat echt totaal niet! net als dat je met maat 46 geen witte sportschoenen moet dragen :P

@auteur Dennis: Ik vind dat argument van jou niet echt een goede. Hoezo, omdat men in China gemiddeld vaker een chauffeur heeft? Dat je een chauffeur hebt, wil nog niet zeggen dat je benen langer worden! Oftewel, een gemiddeld kleine Chinees (1,65m?) kan best af met een BMW 7 van 5,07 meter. Ik denk dat je het beter kunt zoeken in de hoek van ‘het nieuwe grote geld’ met bijbehorende status naar de buitenwereld. Veertien centimeter is toch weer 14 centimeter.

@Jorden: En daarom heb ik ze matzwart, maarja, wit is in uit

Erg dik hoor!! reed vandaag nog een belgische 730d achter me. Met die imposante nieuwe neus! Geweldig! En nu dit monstor met 544pk niet normaal zeg! Goed bezig BMW!

Kijk! Het modellengamma is weer compleet.

Fijn hoor, dat ze toch weer voor die V12 gegaan zijn….met de biturbo als kers op de taart. ;)

de auto die nooit zal komen. Er was toch verteld dat de 4.4 turbo de topmotor zou zijn voor de 7?

Prachtig :D Dit is ruim voldoende! M7’s zouden waanzin zijn ;) mooie auto die luxe uitstraalt :D

L = 14 cm meer = 3 stappen voor een chinees.

544pk uit een 6L V12 dat is wel heel weinig een USA V8 haalt dat uit een 4.6L V8.

Was dat niet uit een 2.4 liter V8?

@Rob USA: Jij bent zeker zo iemand die alleen naar de pk’s kijkt en verder geen ruk verstand heeft van motors zeker? Dit blok is geniaal, alleen al omdat ze het nog op de markt brengen…

Hoorde het vanmiddag al op de autorai! Een verkoper wist me dit nieuwtje te vertellen. :P

Huidige BMW 7-serie is in ’t echt best een mooie auto. Nice interieurtje ook. :)

Vroemvroemvroemvroemvroemvroemvroemvroemvroemvroemvroemvroem + blaas blaas = een hele dikke superluxe en lekkere BMW.

Gelukkig blijft BMW haar eigen koers varen. Die V12 is heel erg schoon (voor een V12), en zoals ik eerder al zei maakt de vervuiling toch niks uit als je ziet hoeveel er worden gemaakt.

This thing smokes your new M3 :D

Nou blijkbaar komt ie dus wel he? Waarom denk je anders dat BMW deze gegevens en plaatjes publiceert?

“De sprint van stilstand naar honderd kilometer per uur neemt 4,6 tellen in beslag”

lange tellen of korte tellenj? ;-)

@ super: Ik zeg: 554 PK. Als de bak op een bepaalde manier is afgesteld, dan is dat heus wel mogelijk.

Dat zwarte stuur ziet er wat goedkoop uit in zo’n licht interieur.

Je hebt helemaal gelijk. Ik haal dat vermogen bijna uit een stofzuiger.

Ps. Jij bent toch niet de Rob met een zwarte Harley en een Amerikaanse oldtimer(ben het merk even kwijt) in de oranje grondverf?

mooie auto maar de nieuwe 5 blijft is dikker… leuk blokje voor in een e30….

jullie zitten altijd maar te zeiken op het uiterlijk van de nieuwe bmw’s, die nieuwe e klasse is lekker willen jullie zeggen, al die nieuwe mercedessen zijn net koektrommels, een vriend van me pa heeft die nieuwe 740i en het is gewoon echt een monster om te zien.. oordeel pas als je hem in het echt hebt gezien of kijk eens naar een plaatje van de nieuwe 7 in het zwart dan praat je wel ander ;)

Bij bmw bouwen ze wel onwijs dikke motoren tegenwoordig:

m3,m5,x5m,x5triturbodiesel,335d,x5xdrive50i,123d,760i, toemaar zeg…,respect!! bmw

hoe wil jij een auto chippe van 544pk naar 700?

spijtig dat er geen M7 uitkomt het zou ng een goede concurent zijn voor de S65 AMG & waarom zou je ng een M6 kope als deze eve hard gaat!

groot gelijk! oordeel pas als je het egt hebt gezien of hebt ervaren en ik heb over tlaatst ook één zien rijden en werd er ver bang van!

Fantastisch mooi en helemaal als je deze auto in het echt ziet rijden. Wit/zwart/donkerblauw al deze kleuren passen bij de nieuwe 7.

In een woord subliem. Ik ben erg beniuwd naar de rijtesten en vergelijkingen met de concurrenten!

Dit is de beste en mooiste 760Li ooit gemaakt, nu nog afwachten wie de mooiste tuning rondom biedt. Het interieur is exclusief genoeg, en als kapitaalkrachige klant wil je hem sowieso volledig naar je smaak laten inrichten.

Hopelijk komt er ook een M760Li op de markt.

G-Power zal waarschijnlijk ook met een door hen getunede versie op de markt komen.

Als ware autofreak en liefhebber beschouw ik hem nu al als een absoluut Meesterwerk, en zal toekomstig gezien perfect in mijn privé collectie passen. Ik heb hem dan ook pas nu via autoblog gezien, dit omdat ik het te druk had met zakendoen.

Nog even afwachten en de nieuwe 760 Li gaat op dezelfde hoogte komen als de Maybach 62 in de Brabus uitvoering, specialisten engineers en designers zijn door hoogstwaarschijnlijk al mee bezig.

Vermoedelijk gaat zelfs de $2 million Natalia SLS 2 sport luxury sedan van Alfred Dimora voorbijgestreeft worden als zij nog lang wachten met hun lancering.

Deze limo en tegelijkertijd supersport als je kijkt naar de prestaties van de auto is deze nieuwe 7 zonder twijfel de mooiste in het hoge segment. Daarnaast ook de mooiste 7, ik ben erg onder de indruk.

Een model dat zijn tijd qua design ver vooruit is. Hopelijk komen er vergelijkingen met de S 65 AMG of S600, Audi S8 of A8 W12

Ik vind hem zeer geslaagd. De 4 uitlaten staan hem zeer goed.

ik vind dat de makers van bmw geen smaak hebben met da bruin altijd van binnen

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

© 2004 – 2022 Autoblog · Powered by Truer than North